۱۳۹۹ مهر ۲۸, دوشنبه

 

جزئیات تازه در باره هلاکت پاسدار بسیجی تهران‌پارس


دو روز پیش برخی رسانه های حکومتی از هلاکت یک پاسدار بسیجی در

شرق تهران خبر داده بودند که به گفته آنها، در درگیری با “اراذل و اوباش” کشته شده است. روزنامه حکومتی “وطن امروز” در شماره روز پنج شنبه خود جزئیات تازه ای از هلاکت این پاسدار بسیجی را ذکر کرده است.

بر اساس این گزارش، شماری از جوانان تهران پارس در مواجه با این پاسدار بسیجی که سابقه سرکوبگری معترضان را دارد، اقدام به سر دادن شعارهایی علیه خامنه‌ای کردند. پاسدار مزبور نیز که قصد سرکوب این جوانان را داشت با آنها درگیر می شود و طی این درگیری شدید به هلاکت می رسد.

در گزارشات اولیه، خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران جوانانی را که با این پاسدار درگیر شده‌ بودند، اوباش ذکر کرده بود. اما امروز مشخص می‌شود که این درگیری بخاطر شعارهای جوانان معترض علیه خامنه‌ای صورت گرفته است. جوانانی که در ضدیت با رژیم حاکم به درگیری با این پاسدار اقدام کرده‌ و وی را به هلاکت رسانده‌اند. بدیهی است جمهوری اسلامی از انتشار اخبار مقابله جوانان بجان آمده با پاسداران سرکوبگر بسیار در هراس است و به همین جهت، جزئیات درگیری را در رسانه‌های حکومتی منتشر نمی‌کند.

درگیری مرگبار با بسیجی مزاحم در ممسنی

خبرگزاری هرانا – روز یکشنبه ۵ مرداد، دو دانش آموز در شهرستان ممسنی با فردی که تحت عنوان “امر به معروف” (یک بسیجی) به رفتار آنان معترض شده بود درگیر شدند. به گفته فرمانده انتظامی ممسنی، فرد “آمر به معروف” در این درگیری جان خود را از دست داد و دو دانش آموز نیز بازداشت شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا، روز یکشنبه ۵ مرداد ۹۹، یک شهروند ۲۴ ساله در شهرستان ممسنی واقع در استان فارس در پی اعتراض به دو دانش آموز تحت عنوان “امر به معروف” و بروز درگیری و خشونت، پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی در این خصوص گفت: “پس از وقوع این درگیری پلیس دو دانش آموز را بازداشت کرد و پس از سیر مراحل بازجویی در مقر انتظامی و تشکیل پرونده، تحویل مقام قضایی شدند”.

طی روزهای اخیر نیز، دخالت یک مرد در خصوص نوع پوشش ۲ دختر جوان در کرمانشاه تحت عنوان “امر به معروف” موجب بروز درگیری بین آنها شده بود.

کارشناسان بسیاری همواره مسئله امر به معروف را دخالت در حوزه شخصی زندگی افراد و متضمن رواج بی قانونی و خشونت دانسته و نسبت به آن هشدار داده اند.

بازداشت به دلیل انتشار ویدئوی یک آتش به اختیار

مدیرکل اطلاعات خراسان شمالی از بازداشت یک شهروند در شهرستان بجنورد به دلیل انتشار ویدئوی فردی که به بهانه “امر به معروف” در نوع پوشش شهروند دیگر دخالت کرده بود خبر داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از تسنیم، یک شهروند در شهرستان بجنورد توسط ماموران امنیتی بازداشت شد.

مدیرکل اطلاعات خراسان شمالی “دلیل بازداشت این شهروند را انتشار فیلم از یک عامل “امر به معروف” در شبکه های اجتماعی، عنوان کرده است”.

به گفته وی، “ارگان بازداشت کننده این شهروند اداره کل اطلاعات خراسان شمالی است”.

در این گزارش آمده است، چندی پیش یک مامور ناجای استان خراسان شمالی به بهانه “امر به معروف و نهی از منکر” نسبت به نوع پوشش یک دختر در یکی از فروشگاه‌های بجنورد هشدار داده بود که فیلم این ماجرا در صفحات اجتماعی انتشار یافته بود.

کارشناسان بسیاری همواره مسئله امر به معروف را دخالت در حوزه شخصی زندگی افراد و متضمن رواج بی قانونی و خشونت دانسته و نسبت به آن هشدار داده اند.



تنظیم: احمد حاجی قادر مرحومی 
Ahmad haji ghader marhomi

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

کودکان

  شامگاه یکشنبه ۹ مرداد، دو کودک ۹ و ۱۳ ساله، در پی تیراندازی بی ضابطه ماموران نیروی انتظامی به سمت خودرویی در محور خرم آباد، جان خود را از ...