۱۳۹۹ آبان ۲, جمعه

 

ی رژیم ملاها + عکس


با گذشت ۴۰ سال از اشغال سفارت آمریکا در تهران، جمهوری اسلامی همچنان گروگان‌گیری می‌کند

یک بانوی دو تابعیتی ایرانی- آلمانی بنام ناهید نقوی در تهران بازداشت شده است. این خبر را جامعه بین‌المللی دفاع از حقوق بشر آلمان در فرانکفورت اعلام کرده است

به گفته دختر خانم تقوی، ماموران مادرش را روز جمعه گذشته (۲۵ مهر) بازداشت کرده ‌به زندان اوین برده‌اند و اتهام او را “تهدید امنیت ملی” عنوان کرده‌ اند.

خانم تقوی ۶۶ سال دارد و از فعالان حقوق زنان بوده است. او سال ۱۹۸۳ به آلمان آمده و از سال ۲۰۰۳ علاوه بر تابعیت ایران، تابعیت آلمان را نیز دریافت کرده است.

خبرگزاری هرانا از قول یکی از نزدیکان خانم تقوی نوشته که او اخیرا عمل جراحی داشته و نیز از فشار خون بالا رنج می‌برد. به گفته این فرد، خانواده ناهید تقوی داروهای فشار خون او را به دادسرای اوین برده‌اند اما ماموران از گرفتن داروها خودداری کرده و گفته‌اند او در سلول انفرادی است.

پیش تر رسانه‌های آلمانی زبان از بازداشت “مسعود مصاحب” بازرگان ایرانی-اتریشی توسط ماموران امنیتی جمهوری اسلامی خبر داده‌ بودند. این بازرگان ٧۲ ساله است و دولت اتریش نسبت به سلامتی او در زندان ابراز نگرانی کرده است.

دویچه‌وله آلمان گزارش داد: هر زمان شهروند کشوری در ایران به زندان می‌افتاد، اغلب این دولت اتریش بوده که نقش میانجیگرانه ایفا می‌کرد. امروز کار به جایی رسیده که دولت اتریش نمی‌تواند برای یک شهروند خود که در زندان‌های جمهوری اسلامی به سر می‌برد، کاری از پیش ببرد.

رادیو بین المللی فرانسه نیز در گزارشی اعلام کرد: به نوشتۀ رسانه‌های اتریش، مسعود مصاحب در جریان همراهی گروهی از دانشگاهیان و پژوهشگران اتریشی به ایران، دستگیر شده است.

این منبع به بازداشت “کامران قادری”، یک شهروند دیگر اتریشی-ایرانی نیز اشاره می‌کند و می‌گوید که به نظر می‌رسد جمهوری اسلامی در پی افزایش بازداشت شهروندان دوتابعیتی اروپایی خود است.

در سال‌های اخیر چندین اتباع خارجی و دو تابعیتی پس از سفر به ایران بازداشت شده‌اند.

تحلیلگران غربی می‌گویند که جمهوری اسلامی از افراد دو تابعیتی به عنوان گروگان استفاده می‌کند تا از دولت‌های غربی پول و امتیاز بگیرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

کودکان

  شامگاه یکشنبه ۹ مرداد، دو کودک ۹ و ۱۳ ساله، در پی تیراندازی بی ضابطه ماموران نیروی انتظامی به سمت خودرویی در محور خرم آباد، جان خود را از ...