۱۳۹۹ آبان ۳, شنبه

 

روزنامه: دولت مسبب افزایش تعداد فوتی‌های کرونا


روزنامه وطن امروز در شماره امروز خود با اشاره به فوت ۱۶۰۰ نفر به‌ خاطر کرونا طی پنج روز اخیر نوشت: بسیاری از متخصصان اعلام کرده‌اند بهترین راه

مقابله با کرونا تعطیلی و خانه‌نشینی است اما دولت هم‌چنان با این مقوله مخالفت می‌کند تا آمار مرگ‌و‌میر روزانه برای پنجمین روز متوالی بیش از ۳۰۰نفر به ثبت برسد.

به نوشته این منبع، کارشناسان، تصمیمات دولت را مسبب افزایش تعداد فوتی‌های کرونا می‌دانند و معتقدند مسئولان باید پاسخگوی این وضعیت باشند.

این در حالیست که سعید نمکی وزیر بهداشت چند روز پیش در ‌جلسه ستاد مبارزه با کرونا در استان آذربایجان غربی گفته بود: ‌یکی از اضطراب‌ های من این است که خدایی ناکرده به سیاه چاله ‌ای بیفتیم که خروج از آن بسیار دشوار است. ‌هر شب گزارش‌ ها در خصوص وضعیت کرونا را می ‌خوانم استرس می ‌گیرم که نکند در سیاه‌ چاله ‌ای بیفتیم که نتوانیم از آن خارج شویم.

وی با بیان اینکه وزیر بهداشت التماس می‌کند اما کسی گوش نمی‌دهد، هشدار داد که اگر کرونا را کنترل نکنیم، باید از ته رودخانه جنازه جمع کنیم.

نمکی ادامه داد: کجای دنیا وزیر بهداشت و پرسنل بهداشت و درمان دارند التماس می‌کنند. در کشورهایی که در جمع کردن اپیدمی توفیق حاصل کردند، وزیر بهداشت می‌نویسد و می‌خواهد و همه مکلف به اجرا هستند. اینجا وزیر بهداشت تمنا می‌کند، خواهش می‌کند و زانو می‌زند، اما کسی گوش نمی دهد.

در همین حال محمد علوی؛ رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان گفت: از هر ۱۰بیماری که در آی سی یو بستری می‌شوند؛ ۵نفر می‌میرند.

از سوی دیگر دکتر مردانی عضو کمیته مقابله با کرونا گفت: در حالی آمار روزانه مرگ ناشی کرونا به ۳۳۷مورد رسیده است که این آمار هم واقعی نیست، برای آن که بدانیم در واقعیت چند نفر روزانه تلف می‌شوند این عدد باید ضرب در ۲. ۵ شود تا عدد اصلی به دست آید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

کودکان

  شامگاه یکشنبه ۹ مرداد، دو کودک ۹ و ۱۳ ساله، در پی تیراندازی بی ضابطه ماموران نیروی انتظامی به سمت خودرویی در محور خرم آباد، جان خود را از ...