۱۳۹۹ شهریور ۲۷, پنجشنبه

 

نگرانی شدید رژیم ملاها از قطعنامه‌ شدید‌اللحن پارلمان اروپا



دستیار ویژه رییس مجلس ولایت در امور بین‌الملل در واکنش به قطعنامه‌ شدید‌اللحن پارلمان اروپا از امکان ایجاد اجماع بین المللی علیه جمهوری اسلامی در زمینه حمایت از حقوق بشر در ایران به شدت ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: ‏⁧«‏قطعنامه غیر دوستانه ⁧پارلمان اروپا⁩ خوش‌رقصی برای بایدن و نقض حقوق ۸۰ میلیون ایرانی است. عاملین قتل صدها کودک بیماری خاص به دلیل تحریم و میزبان تروریست‌های منافق، حق ندارند از حقوق بشر بگویند و خواهان آزادی جاسوسان و قاتل دوتابعیتی ترور دانشمند ایرانی باشند. اروپا به منافع خود بیاندیشد.»

این در حالیست که یک روز بعد از تصویب قطعنامه محکومیت نقض حقوق بشر در ایران توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد، پارلمان اروپا نیز روز پنج‌شنبه ۲۷ آذرماه قطعنامه شدید‌اللحنی علیه حکومت جبار خامنه‌ای در همین زمینه تصویب کرد.

پیش تر “کانون مدافعان حقوق بشر ایران” با ارسال نامه به پارلمان اروپا این نهاد را فراخواند در آستانه مذاکرات اروپا با جمهوری اسلامی “از خواست و اراده مردم ایران حمایت کند”.

این نامه اعضای پارلمان اروپا را فرامی‌خواند: «از حکومت جمهوری اسلامی بخواهید به سرکوب بیرحمانه نهادهای مردمی مستقل و اجتماعات مسالمت‌آمیز مردم و اعدام معترضان و مخالفانش پایان دهد.

قطعنامه پارلمان اروپا که با ۶۱۴ رای موافق در برابر ۱۲ رای مخالف و ۶۳ رای ممتنع به تصویب رسید موارد متعددی از «نقض فاحش» حقوق بشر در ایران نظیر بازداشت‌های خودسرانه، ارعاب مردم و مخالفان، اعدام‌ها و نقض حقوق اقلیت‌ها را نام می‌برد و از جمهوری اسلامی می‌خواهد فورا این اقدامات را متوقف کرده و به گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل اجازه دهد به ایران سفر کند.

به گزارش رادیو آزادی، در این قطعنامه به بازگرداندن خانم نسرین ستوده وکیل مدافع و فعال حقوق بشر به زندان اوین در حالی که مبتلا به کرونا است، اشاره شده و می‌گوید بازداشت خودسرانه، محکومیت و زندانی کردن این فعال حقوق بشر را به شدت محکوم کرده و از جمهوری اسلامی می‌خواهیم فورا و بدون هیچ ‌شرطی وی را آزاد کند تا مورد مداوا قرار بگیرد.

قطعنامه پارلمان اروپا همچنین به اعدام روح‌الله زم سردبیر سابق آمدنیوز و نوید افکاری کشتی‌گیر ایرانی اشاره کرده و از کشورهای اروپایی خواسته است تا محافظت بیشتری از اتباع ایرانی خارج‌نشین در مقابل تهدیدات و ارعاب وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی انجام دهند.

این قطعنامه همچنین از جمهوری اسلامی می‌خواهد فورا حکم اعدام احمد رضا جلالی، پژوهشگر ایرانی- سوئدی را که متهم به جاسوسی شده است لغو کند.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا طی نطقی در پارلمان اروپا گفته است تمام کسانی که در نقض حقوق بشر در ایران دست داشته‌اند، خصوصا در خشونتهای آبان ۹۸، باید مورد مواخذه قرار بگیرند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

کودکان

  شامگاه یکشنبه ۹ مرداد، دو کودک ۹ و ۱۳ ساله، در پی تیراندازی بی ضابطه ماموران نیروی انتظامی به سمت خودرویی در محور خرم آباد، جان خود را از ...