۱۳۹۹ آبان ۱۰, شنبه

  

فرانسه؛ معرکه گیری تازه خامنه‌ای در “نوفل لوشاتو”



خامنه‌ای برای عقب نماندن از رئیس جمهور فحاش و اسلامگرای ترکیه، در پیام به “جوانان مسلمان فرانسه”، اظهارات رئیس جمهور این کشور

در مورد آزادی بیان در فرانسه و انتشار کاریکاتور پیامبر اسلام را مورد انتقاد قرار داد. این در حالیست که هیچ یک از این دو (اردوغان و خامنه‌ای) به سربریدن معلم فرانسوی به دست یک مسلمان افراطی در پاریس اشاره‌ای نکرده اند.

خامنه‌ای در پیام خود می‌گوید: “جوانان فرانسه !از رئیس جمهور خود بپرسید: چرا از اهانت به پیامبر خدا حمایت می‌کند و آن را آزادی بیان می‌شمارد؟ آیا معنی آزادی بیان این است: دشنام و اهانت، آن هم به چهره‌های درخشان و مقدس؟ آیا این کار احمقانه، توهین به شعور ملتی نیست که او را به ریاست خود انتخاب کرده است؟”

این در حالیست که در پی قتل فجیع معلم فرانسوی در حومه پاریس و بریدن سر او به دست یک مسلمان افراطی، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه قاطعانه به دفاع از نظام سکولار و آزادی بیان در کشورش برخاست، حتا اگر چاپ و نمایش قدیسین باشد.

کشور و ملت فرانسه در تاریخ اروپا همواره از پیشتازان آزادی بیان بوده‌اند. قانون اساسی فرانسه و ساختار دموکراسی این کشور مبتنی است بر سکولاریسم و جدایی مطلق دین از سیاست. رئیس‌جمهوری این کشور نیز بر اساس همین معیار برگزیده می‌شود.

در همین حال شماری از اوباش خامنه ای در مقابل سفارت فرانسه در تهران تجمع کردند و در این تجمع نام خیابان نوفل لوشاتو را به خیابان محمد رسول الله تغییر دادند.

نوفل‌لوشاتو، روستایی در نزدیکی پاریس است که بنیانگذار جمهوری اسلامی پیش از بازگشت به ایران برای چند ماه در آنجا اقامت داشت.

اسلامگرایان دیگر خواب راحت در فرانسه نخواهند داشت

پلیس فرانسه روز نوزدهم اکتبر عملیات گسترده ای را در این کشور علیه ده ها نفر از اعضای جریانات اسلامگرا آغاز کرد، پس از آنکه ساموئل پتی، دبیر تاریخ یکی از مدارس حومۀ پاریس، توسط یک اسلامگرای چچن، در خیابان سر بریده شد.

افراد دستگیر شده در عملیات پلیس لزوماً ارتباط مستقیمی با قتل ساموئل پتی نداشته اند. اما، همگی آنان از اسلامگرایان افراطی تحت نظر سرویس های امنیتی فرانسه هستند که از طریق شبکه های اجتماعی خشونت و تنفر را در این کشور ترویج می کنند.

وزیر کشور فرانسه با اعلام این خبر افزود که از زمان فاجعۀ قتل دبیر فرانسوی، افراد بسیاری دستگیر شده و دست کم هشتاد تحقیق قضایی نیز آغاز شده است و عملیات پلیس علیه افراد وابسته به شبکه ها و جریان های اسلامگرا ادامه خواهد یافت.

تصمیم گیری دربارۀ این عملیات در شورای دفاع کشور که هجدهم اکتبر به ریاست رئیس جمهوری فرانسه، امانوئل ماکرون، برگزار شد، صورت گرفت. در این نشست، رئیس جمهوری فرانسه گفت : “از این پس ترس تغییر اردو می دهد و اسلامگرایان نباید خواب راحت در کشور ما داشته باشند.”

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

کودکان

  شامگاه یکشنبه ۹ مرداد، دو کودک ۹ و ۱۳ ساله، در پی تیراندازی بی ضابطه ماموران نیروی انتظامی به سمت خودرویی در محور خرم آباد، جان خود را از ...