۱۳۹۹ مهر ۲۶, شنبه

 

عضو شورای شهر: در دو هفته اخیر، سه جوان و نوجوان در بوشهر خودکشی کرده‌اند

علی‌اکبر فاطمی، رئيس شورای شهر کاکی در استان بوشهر با اشاره به خودکشی سه جوان و نوجوان در دو هفته گذشته در استان بوشهر، گفته است:

« از قبل نیز موارد قتل و خودکشی در شهرهای صنعتی استان بوشهر بوده که رسانه‌ای نشده‌اند».

او که روز شنبه ۲۶ مهرماه با خبرگزاری ایلنا گفت‌و‌گو کرده، از دانش‌آموز ۱۱ ساله در شهرستان دیر، نوجوان ۱۶ ساله لرستانی در شهرستان کنگان و جوان ۲۱ ساله کارگر در شهرستان جم به عنوان سه مورد خودکشی نام برده که به گفته او «همگی آنها با حلق آویز کردن خود» خودکشی کرده‌اند.

پیش از این رسانه‌ها گزارش داده بودند که نوجوان ۱۱ ساله بوشهری به علت نداشتن تلفن همراه و عدم توان مالی خانواده برای خرید آن خودکشی کرده است و فقر اقتصادی نیز عامل اصلی خودکشی نوجوان ۱۶ ساله لرستانی بوده است.

درباره علت خودکشی جوان ۲۱ ساله که خبر خودکشی او روز شنبه منتشر شد، جزییاتی منتشر نشده است.

آقای فاطمی بدون ارائه آمار دقیقی درباره این میزان خودکشی در استان بوشهر، از «فقر مالی مردم و اختلافات خانوادگی» و «فرهنگ‌های متفاوت» کارگرانی که از سایر مناطق ایران به بوشهر می‌روند، به عنوان علت اصلی قتل و خودکشی در شهرهای صنعتی این استان نام برده است.

او همچنین گفته است پیش از این «هر ماه یکی دو مورد» قتل در شهرستان دشتستان بوشهر رخ می‌داد که «اکنون این اتفاق کاهش یافته است».


تنظیم: احمد حاجی قادر مرحومی 
Ahmad haji ghader marhomi

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

کودکان

  شامگاه یکشنبه ۹ مرداد، دو کودک ۹ و ۱۳ ساله، در پی تیراندازی بی ضابطه ماموران نیروی انتظامی به سمت خودرویی در محور خرم آباد، جان خود را از ...