۱۳۹۹ اسفند ۲۱, پنجشنبه

 


لغو تحریم‌ها؛ پاسخ مقامات آمریکایی به درخواست روحانی



روحانی و دو تن از مقامات دولت وی (ظریف و صالحی) امروز در اظهاراتی جداگانه اما به طور همزمان بار دیگر از آمریکا خواسته‌اند تا هرچه زودتر تحریم‌های اعمال شده توسط دولت ترامپ را رفع کند تا

جمهوری اسلامی هم به اجرای کامل برجام بازگردد.

در واکنش به این اظهارات، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا که روز چهارشنبه برای توضیح درباره سیاست خارجی آمریکا در جلسه کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان حاضر شده بود، گفت: برای دیدار و مذاکره با مقامات رژیم ایران امتیازی داده نخواهد شد.

وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به سؤال برد شرمن عضو دموکرات کمیته که ‌پرسید آیا می‌تواند به کنگره اطمینان دهد برای دستیابی به مذاکرات با مقام های رژیم ایران امتیازی نخواهد داد؟ آنتونی بلینکن پاسخ داد: بله می‌توانم. برد شرمن گفت: این پاسخ بسیار خوبی است.

از سوی دیگر رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران تأکید کرد که دولت جو بایدن، تحریم‌ها علیه تهران را به شکل یک جانبه لغو نخواهد کرد.

این مقام آمریکایی اظهار داشت که دولت بایدن فقط در صورت از سرگیری گفتگوهای طرفین و به‌عنوان بخشی از یک روند متقابل، آماده بررسی کاهش برخی تحریم‌ها می‌باشد.

روز گذشته ۱۴۰ قانونگذار آمریکایی از هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه با نوشتن نامه‌‌ای به بایدن از او خواستند که به دنبال توافق جامع با حکومت ایران باشد. آنان تأکید کردند که هر توافق جامعی نه فقط فعالیت‌های هسته‌ ای بلکه باید همه فعالیت‌های مخرب حکومت ایران را شامل شود.

روحانی یش تر با بیان این جمله که «بوی کباب نمی‌آید، خر داغ می‌کنند»، با یأس و سرخوردگی از مواضع دولت بایدن بر سر برجام گفت:ه بود برخی فکر می‌کنند، می‌توانند در شرایط جدید چیزی به برجام اضافه کنند، اما باید بدانند که برجام کم و زیاد نمی‌شود، یک توافقی است که (و کان امرا مفعولا) تمام شده است. (فیلم زیر)

منتشرشده در اخبار | 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

کودکان

  شامگاه یکشنبه ۹ مرداد، دو کودک ۹ و ۱۳ ساله، در پی تیراندازی بی ضابطه ماموران نیروی انتظامی به سمت خودرویی در محور خرم آباد، جان خود را از ...