۱۴۰۰ اردیبهشت ۱۰, جمعه

 ار | دیدگاه‌ها 

برای اسناد تازه؛ تلاش‌های مخفیانه رژیم ایران برای اتمی شدنبسته هستند

ظاهرا مذاکرات برجامی در وین با بن بست مواجه شده است



سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه پنجشنبه اظهار داشت در گفت‌وگوهای در حال انجام در وین درباره برجام پیشرفت حاصل شده اما در نهایت، مذاکرات بیشتری پیش از آنکه توافقی بتواند به صورت رسمی حاصل شود، ضروری است.

وی افزود: چالش‌های بزرگی باقی مانده و گفت‌وگوهای غیرمستقیم، قله دستیابی به موفقیت به شمار نمی‌آید و راهی طولانی در پیش رو داریم.

سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا گفت: تمرکز سنگینی

روی این بوده که آمریکا چه باید بکند تا رژیم ایران متابعت خود از برجام را از سر گیرد. من فکر می‌کنم چیزی که اغلب در این گفتگوها حذف شده و گم است طرف دیگر این معادله است و این کارهایی است که رژیم ایران باید برای متابعت از برجام انجام بدهد.

این در حالیست که خبرگزاری دولتی چین امروز در تحلیلی، موفقیت گفتگو‌های برجامی وین را منوط به برداشته شدن همه تحریم‌های یکجانبه آمریکا دانست و بر مسئولیت واشنگتن در رفع این مسئله که آن را بحران نامید، تاکید کرد.

«خبرگزاری شینهوا» در ادامه تاکید کرد: اگر واشنگتن در قصدش برای بازگشت به توافق هسته‌ای صادق است، با توجه به این که به طور یکجانبه آن را ترک و سپس فشار حداکثری را علیه (رژیم) ایران اعمال کرد و عامل ایجاد بحران کنونی بوده، باید ابتدا دست به اقدام بزند.

به گفته این خبرگزاری دولتی چین، همانطور که «عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه (رژیم) ایران هم پیشتر گفت ایالات متحده باید همه تحریم‌ها را بردارد تا پیشرفت حاصل شود.

طبق این گزارش، روسیه و چین هم همین موضع را دارند و بارها از آمریکا خواسته‌اند فوراً و به طور کامل تحریم‌ها علیه (رژیم) ایران را بردارد. فرستاده چین در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین و نماینده پکن در نشست کمیسیون مشترک برجام در همین خصوص گفته لغو همه تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا کلید موفقیت گفت‌وگوهای وین است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

کودکان

  شامگاه یکشنبه ۹ مرداد، دو کودک ۹ و ۱۳ ساله، در پی تیراندازی بی ضابطه ماموران نیروی انتظامی به سمت خودرویی در محور خرم آباد، جان خود را از ...