۱۴۰۰ تیر ۲۷, یکشنبه

زندان سیاسی

مجید اسدی زندانی سیاسی، امروز شنبه ۲۶ تیرماه، با پایان دوران حبس و تودیع قرار کفالت از بابت حکم تبعید خود، از زندان اوین آزاد شد. این زندانی سیاسی در تیرماه سال گذشته در حالیکه قرار بود با اعمال یکی از بخشنامه های قوه قضاییه با سپری کردن ۳ سال و شش ماه از دوران محکومیت پیشین خود آزاد شود، از بابت پرونده ای که در زندان علیه وی گشوده شده بود، به ۱ سال زندان محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۰، مجید اسدی زندانیان سیاسی، از زندان اوین آزاد شد.

آزادی آقای اسدی با پایان دوران حکم حبس وی صورت گرفته است، با این حال در هنگام آزادی، جهت حکم ۲ سال تبعید او در پرونده پیشین، قرار کفالت ۵۰ میلیون تومانی تودیع و اجرای حکم تبعید به دلیل شیوع کرونا متوقف شده است.

مجید اسدی در تاریخ ۳۰ بهمن ماه ۱۳۹۵ در منزل پدری خود در کرج توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. این زندانی سیاسی در آذرماه سال ۹۶ توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ماشاالله احمدزاده به اتهام “اقدام علیه امنیت ملی از طریق اجتماع و تبانی” و “تبلیغ علیه نظام” به ۶ سال حبس تعزیری و دو سال تبعید به برازجان محکوم شد که این حکم در دادگاه تجدید نظر عینا تایید شد. با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس تعزیری از بابت اتهام “اقدام علیه امنیت ملی از طریق اجتماع و تبانی” در ارتباط با وی قابل اجرا بود.

این زندانی سیاسی در تاریخ ۳۰ تیرماه ۱۳۹۹ جهت تفهیم اتهام از بابت پرونده جدیدی که در ایام حبس علیه وی گشوده شده بود به دادسرای اوین منتقل شد. این انتقال در حالی بود که قرار بود آقای اسدی در طی همان هفته با بخشنامه ابلاغی قوه قضاییه با گذراندن سه سال و نیم از دوران محکومیت خود آزاد شود. وی در جریان این جلسه مورد تفهیم اتهام قرار گرفته و پس از صدور قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی مجددا به زندان بازگردانده شد.

مجید اسدی در تاریخ ۱ مردادماه سال گذشته جهت بازجویی از بابت این پرونده از زندان رجایی شهر کرج به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. وی نهایتا اواخر شهریورماه ۹۹، با پایان ایام بازجویی به بند عمومی زندان اوین منتقل شد.

این زندانی سیاسی نهایتا از بابت پرونده ای که در زندان علیه وی گشوده شده بود، به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات آقای اسدی در تاریخ ۲۸ مهرماه ۱۳۹۹، بدون حضور وی و وکیلش در شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی سیدعلی مظلوم برگزار شد. پیش از آن در تاریخ ۵ مهرماه سال گذشته جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات وی به دلیل مخالفتش با انتقال با دستبند و پابند و پوشیدن لباس زندان لغو شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

کودکان

  شامگاه یکشنبه ۹ مرداد، دو کودک ۹ و ۱۳ ساله، در پی تیراندازی بی ضابطه ماموران نیروی انتظامی به سمت خودرویی در محور خرم آباد، جان خود را از ...