۱۴۰۰ مرداد ۱۵, جمعه

زندانیان سیاسی

 روز شنبه ۹ مردادماه، اسماعیل مریدی، نبی‌الله محمدی و هدایت سیدزاده سه زندانی سیاسی محبوس در زندان دیزل‌آباد کرمانشاه با پایان ایام مرخصی به این زندان بازگشتند. این شهروندان در تاریخ ۶ خرداد سال جاری به مرخصی اعزام شده بودند.

به گزارش خبرگزارس هرانا، به نقل از مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز شنبه ۹ مردادماه ۱۴۰۰، اسماعیل مریدی، نبی‌الله محمدی و هدایت سیدزاده زندانیان سیاسی با پایان دوران مرخصی، به زندان دیزل‌آباد کرمانشاه بازگشتند.

این زندانیان در تاریخ ۶ خرداد سال جاری به مرخصی اعزام شده بودند.

اوایل بهمن ماه سال گذشته دستگاه قضایی استان کرمانشاه با آزادی مشروط این افراد، مخالفت کرد. این سه زندانی بیش از نیمی از دوران محکومیت ۱۰ سال حبس خود را در این زندان سپری کرده‌اند.

از میان آنها اسماعیل مریدی، در تاریخ ۲۴ فروردین ۹۹، در اعتراض به محرومیت از اعزام به مرخصی و عدم رسیدگی به درخواست آزادی مشروط، به مدت ده روز اعتصاب غذا کرد.

این شهروندان که همگی از اهالی شهرستان ثلاث باباجانی هستند، در تاریخ ۷ خردادماه ۹۴، توسط ماموران امنیتی در کرمانشاه بازداشت و پس از مدتی با اتمام مراحل بازجویی به زندان دیزل‌آباد این شهر منتقل شدند.

این افراد در سال ۹۴، از بابت اتهام عضویت در یکی از احزاب مخالف نظام در شعبه‌ی ۴ دادگاه انقلاب کرمانشاه محاکمه و هر یک به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شدند. احکام آنها بعد از اعتراض، در شعبه ۹ دادگاه تجدیدنظر استان کرمانشاه عینا تایید شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

کودکان

  شامگاه یکشنبه ۹ مرداد، دو کودک ۹ و ۱۳ ساله، در پی تیراندازی بی ضابطه ماموران نیروی انتظامی به سمت خودرویی در محور خرم آباد، جان خود را از ...