۱۴۰۰ مهر ۱۱, یکشنبه

 



خامنه‌ای امروز بدون اینکه از جمهوری آذربایجان نام ببرد، برخی کشورهای همسایه را تهدید کرد و گفت: کشورهایی که امنیت خود را با “توهم تکیه به دیگران” تامین

می‌کنند، بدانند که سیلی این را به زودی خواهند خورد.”

این تهدید خامنه ای در شرایطی مطرح شده که تنش میان جمهوری اسلامی و جمهوری آذربایجان در روزهای اخیر به شدت بالا گرفته و با پیاده‌سازی نیروها و تجهیزات ارتش و سپاه پاسداران در مرزها و انجام مانور نظامی همراه شده است.

ناظران، سخنان امروز رهبر جمهوری اسلامی را هشداری به جمهوری آذربایجان تعبیر کرده‌اند. ولی به گفته تحلیلگران، تصور نمی رود رژیم ایران خطر بروز جنگ را به جان بخرد.

برخی ناظران می گویند: احتمال دارد رژیم ایران که به شدت از خیزش مردمی هراسان است، برای جلوگیری از وقوع آن، تب جنگی با آذربایجان را با همه امکانات خود بالا می برد تا به تصور دوران جنگ هشت ساله با عراق، بتواند افکار مردم ایران را از مشکلات داخلی منحرف سازد.

به گفته آنان، خامنه‌ای پس از روی کارآوردن دولت رئیسی، نیاز مبرم به بحران خارجی و افزایش سرکوب دارد؛ زیرا دستش خالی است و آخرین برگ خود را بازی می‌کند. دوران کروناسواری به اتمام رسیده و اعتراضات گسترده در راه است؛ بنابراین باید به مستمسک جدیدی برای صدور بحران سرنگونی به خارج از مرزهای ایران بیندیشد. با این تفاوت که این بار توان ماجراجویی و بحران‌آفرینی در خارج از مرزهای ایران را ندارد و دقیقا این همان چیزی است که خامنه‌ای از آن می‌ترسید.

خامنه ای به خوبی می داند که در چه انزوای منطقه ای و بین المللی قرار دارد و دوستان واقعی او تنها گروه های تروریستی در منطقه هستند که آنها هم اگر روزی پولشان قطع شود، بلافاصله به این حکومت پشت خواهند کرد.

مردم ایران نیز می دانند که دشمن ایران و ایرانی، نه در خارج از مرزها، بلکه همان‌طور که بارها در تظاهرات ضد حکومتی شعار داده‌اند، در همین جاست. در برابر چشمان‌شان. تهران، بیت خامنه‌ای و پاسدارانش

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

کودکان

  شامگاه یکشنبه ۹ مرداد، دو کودک ۹ و ۱۳ ساله، در پی تیراندازی بی ضابطه ماموران نیروی انتظامی به سمت خودرویی در محور خرم آباد، جان خود را از ...