۱۴۰۰ بهمن ۳, یکشنبه

زندانیان

 

رهایی ۳ زندانی از اعدام در شهرهای مختلف

خبرگزاری هرانا – سه زندانی در شهرهای یزد و کوه چنار و زاهدان که پیشتر از بابت اتهام قتل در پرونده‌های جداگانه به اعدام محکوم شده بودند، با کسب رضایت از اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از میزان، یک زندانی در یزد، با بخشش اولیای دم از اعدام نجات یافت.

رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان یزد در این رابطه گفت: این پرونده به همت شورای حل اختلاف ویژه زندانیان پس از گذشت دو سال منجر به صلح و سازش شده است.

محمدرضا حداد افزود: شورای حل اختلاف زندان ها توانسته در جهت کاهش جمعیت کیفری گام‌های خوبی بردارند.

رهایی یک زندانی از اعدام در کوه‌چنار

به گزارش صدا و سیما، یک زندانی محکوم به اعدام در کوه چنار، پس از ۸ سال با رضایت اولیای دم از اعدام رهایی یافت.

دادیار شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کوه‌چنار در این خصوص گفت: در یک فقره درگیری که سال ۹۲ در کوه‌چنار اتفاق افتاد یکی از شهروندان به قتل رسید و حکم اعدام برای متهم به قتل صادر شد.

آرش فیروزی افزود: برای نجات این محکوم به اعدام ۶۰ جلسه جلب رضایت از اولیا دم با تلاش ریاست دادگستری، دادستان و همکاران قضایی برگزار شده و سرانجام این پروند به سازش منجر شد.

رهایی یک زندانی محکوم به اعدام در زاهدان

به گزارش رسانک، امروز یکشنبه ۳ بهمن ماه ۱۴۰۰، یک زندانی محکوم به اعدام با وساطت محمدحسین گرگیج، روحانی اهل سنت و بخشش اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت.

بنابر این گزارش، در پی نزاع دو جوان در سال ۱۳۹۲، یکی از آن دو فرد به قتل می‌رسد. سپس با سپری شدن مراحل قضایی متهم به قتل به اعدام محکوم می‌شود.

این زندانی سرانجام پس از ۸ سال با کسب رضایت از اولیای دم از اعدام نجات یافت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

کودکان

  شامگاه یکشنبه ۹ مرداد، دو کودک ۹ و ۱۳ ساله، در پی تیراندازی بی ضابطه ماموران نیروی انتظامی به سمت خودرویی در محور خرم آباد، جان خود را از ...