۱۴۰۰ بهمن ۱۲, سه‌شنبه

زندانیان

 خبرگزاری هرانا – دو زندانی در استانهای البرز و گیلان که پیشتر از بابت اتهام قتل در پرونده‌های جداگانه به اعدام محکوم شده بودند، با کسب رضایت از اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از رکنا، یک زندانی در کرج با گذشت اولیای دم از اعدام رهایی یافت.

بر اساس این گزارش، ۲۷ آذر سال ۹۴ بود که گزارش قتل پسری ۲۳ ساله با شلیک گلوله در یکی از محله‌های گوهردشت کرج به پلیس اعلام شد.

وقتی مأموران پلیس در محل حاضر شدند متهم را که در صحنه جنایت حضور داشت دستگیر کردند. اما وی مدعی شد در دفاع از برادر بزرگش دست به این کار زده است.

بنابراین وی بازداشت و پس از محاکمه به اعدام محکوم شد.

برادر این مرد زندانی که روز شنبه برای پیگیری کارهای وی به دادگاه آمده بود در جزئیات ماجرا گفت: ما در این سال‌ها برای جلب رضایت خانواده مقتول خیلی تلاش کردیم اما آنها راضی به گذشت نبودند تا اینکه بالاخره بعد از ۶ سال زمان اجرای حکم رسید و برادرم را به اتاق قرنطینه قبل از اجرای حکم بردند اما بالاخره توانستیم با کمک جمعی از نیکوکاران کرجی و در آخرین لحظات که برادرم تا مرگ یک قدم بیشتر فاصله نداشت با تلاش کمیته صلح و سازش و کمک خیران رضایت اولیای دم را به شرط پرداخت ۴ میلیارد تومان جلب کنیم. بخشی از این پول را نیکوکاران پرداخت کرده و قرار است نیم دیگر پول را نیز تا چند ماه دیگر فراهم و به آنها پرداخت کنیم.

رهایی از اعدام یک زندانی در گیلان

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما، رییس شورا‌های حل اختلاف گیلان از نجات زندانی محکوم به اعدام از چوبه دار خبر داد.

احمد میرمحمدی گفت: با تلاش‌ها و پیگیری‌های اعضای گروه مصالحه و بخشش اولیای دم، زندانی ۵۲ ساله محکوم به اعدام که ۱۰ سال در حبس بود، از دار مجازات نجات یافت.

وی علت قتل را اختلاف خانوادگی عنوان کرد و گفت: زندانی هنگام قتل بیکار و معتاد بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

کودکان

  شامگاه یکشنبه ۹ مرداد، دو کودک ۹ و ۱۳ ساله، در پی تیراندازی بی ضابطه ماموران نیروی انتظامی به سمت خودرویی در محور خرم آباد، جان خود را از ...