۱۴۰۱ خرداد ۲۷, جمعه

زندانیان

 خبرگزاری هرانا – سید شهاب حسینی، زندانی سنی مذهب در زندان رجایی شهر کرج طی روزهای اخیر از یکی از سلول‌های انفرادی این زندان به بند عمومی بازگردانده شد. آقای حسینی که دوران محکومیت ۱۵ ساله خود را سپری می‌کند، علیرغم داشتن اختلالات اعصاب و روان از خدمات درمانی محروم است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سید شهاب حسینی، زندانی سنی مذهب دوران محکومیت ۱۵ ساله خود را در زندان رجایی شهر کرج سپری می‌کند.

به گفته یک منبع مطلع، آقای حسینی چند ماه پیش توسط مسئولان زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفته که موجب وخامت مشکل دیسک کمرش شده است.

این منبع مطلع در خصوص انتقال آقای حسینی به انفرادی گفت: «تنها به دلیل اعتراض به وضعیت خود و عدم رسیدگی پزشکی با دستور رئیس زندان به صورت تنبیهی به انفرادی منتقل شده و روز یکشنبه ۱۵ خرداد به بند عمومی اندرزگاه ۷ سالن انتقال یافت.»

آقای حسینی در تاریخ ۵ تیرماه ۹۹ به یکی از سلول‌های انفرادی بند امن زندان رجایی شهر کرج منتقل و سرانجام پس از گذشت بیش از ۱۷ ماه، در تاریخ ۱۶ آذرماه ۱۴۰۰، به بند ۷ این زندان منتقل شده بود.

پیشتر یک منبع مطلع در خصوص این زندانی سنی مذهب به هرانا گفت: «خانواده این زندانی که پرونده مستند مبنی بر اختلال روانی در بیمارستان نفت دارد، بارها درخواست برای عدم توانایی تحمل حبس را به دادستان و مراجع ذی ربط مطرح کرده‌اند، با این حال نه تنها به درخواست این خانواده پاسخی صریح و روشن داده نشده، بلکه این زندانی به عناوین مختلف بارها توسط مسئولان زندان به نام‌های محرمی مسئول بند اطلاعات، شهبازی دفتردار رئیس زندان، محسن منصوری افسر شب و احسان دوست پاسیار بند مورد ضرب و شتم قرار گرفته که موجب وخامت حال و در یک مورد شکستگی لگن وی شده است.»

وی در تاریخ ۲۵ فروردین ماه ۱۳۹۳ توسط نیروهای اطلاعات سپاه بازداشت شد. گفته می‌شود که نیروهای امنیتی برای اخذ اعتراف اجباری اقدام به بازداشت شماری از اعضای خانواده او کرده بودند. نهایتا تحت این فشارها آقای حسینی در گزارشی با مضمون تلاش برای بمب گذاری، تن به اعتراف اجباری علیه خود می‌دهد. آشهاب حسینی پس از چند ماه از یکی از بازداشتگاه‌های این نهاد امنیتی به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.

سید شهاب حسینی توسط دادگاه انقلاب از بابت اتهام بغی از طریق هواداری از داعش به ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.

سید شهاب حسینی (شریفی نسب)، فرزند احمد و متولد اهواز است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

کودکان

  شامگاه یکشنبه ۹ مرداد، دو کودک ۹ و ۱۳ ساله، در پی تیراندازی بی ضابطه ماموران نیروی انتظامی به سمت خودرویی در محور خرم آباد، جان خود را از ...