۱۴۰۱ خرداد ۲۲, یکشنبه

زندانیان سیاسی

 خبرگزاری هرانا – مهدی مسکین نواز، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج، علیرغم حال نامساعد جسمی از رسیدگی مناسب پزشکی محروم مانده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مهدی مسکین نواز، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج، از رسیدگی مناسب پزشک محروم مانده است.

به گفته یک منبع مطلع، آقای مسکین نواز از ناحیه مهره گردن، مهره کمر، مینیسک و کشکک زانو دچار درد شدید است و ناچارا با عصا در زندان تردد میکند.

مهدی مسکین نواز که از تاریخ ۲۰ فروردین‌ماه جهت انجام فیزیوتراپی به مرکز درمانی خارج از زندان اعزام میشد، اوایل اردیبهشت ماه امسال در اعتراض به رفتار توهین آمیز ماموران، بازرسی های مکرر در هنگام ورود و خروج به زندان، ماشین نامناسب اعزام و رانندگی خطرناک آمبولانس از ادامه روند درمان انصراف داده بود.

مهدی مسکین نواز در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ۹۸ به دلیل «فعالیت در فضای مجازی و مدیریت یک کانال تلگرامی با مضمون براندازی» توسط نیروهای امنیتی در بندر انزلی بازداشت شد. او نهایتا پس از پایان مراحل بازجویی به بند عمومی زندان اوین منتقل شد.

آقای مسکین نواز در مردادماه ۹۸ توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهامات «اجتماع و تبانی، اقدام علیه امنیت ملی، توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام» مجموعا به ۱۳ سال حبس تعزیری و دو سال اقامت اجباری در فهرج کرمان و ممنوعیت از عضویت در احزاب و گروه‌های سیاسی نیز محکوم شد.

با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مجازات اشد یعنی ۷ سال و شش ماه حبس تعزیری در خصوص مهدی مسکین نواز قابل اجرا است.

وی نهایتا در تاریخ ۱ اردیبهشت‌ماه ۹۹ از زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج تبعید شد.

مهدی مسکین نواز، متولد ۱۳۵۸، متاهل، پدر یک دختر ۱۷ ساله است و تا زمان بازداشت ساکن بندر انزلی بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

کودکان

  شامگاه یکشنبه ۹ مرداد، دو کودک ۹ و ۱۳ ساله، در پی تیراندازی بی ضابطه ماموران نیروی انتظامی به سمت خودرویی در محور خرم آباد، جان خود را از ...