۱۴۰۱ خرداد ۲۲, یکشنبه

کودک کار

 خبرگزاری هرانا – مدیر مرکز توسعه خدمات اجتماعی شهرداری قزوین از جمع آوری ۳۰ کودک کار متکدی در قزوین طی سال گذشته خبر داد و گفت “طی ۲ ماهه سال جاری نیز ۸ کودک دیگر توسط شهراری جمع آوری و تحویل خانواده داده شدند”. براساس بررسی های انجام شده در استان قزوین بالغ بر ۹۹ درصد کودکان کار دارای خانواده بوده و به دلیل مشکلات مالی خانواده خود مجبور به کار کردن هستند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایرنا، تعداد کودکان کار در قزوین مانند خیلی از دیگر شهرهای کشور رو به فزونی است.

نماینده فرماندار در برخی امور اجتماعی و مدیر مرکز توسعه خدمات اجتماعی شهرداری قزوین با بیان اینکه ۳۰ کودک کار متکدی در قزوین طی یک سال گذشته جمع آوری و ساماندهی شده اند، گفت: در سال گذشته  ۲۵ پسر و ۵ دختر و در طی ۲ ماهه سال جاری نیز هشت پسر زیر ۱۸ سال توسط شهراری جمع آوری و تحویل خانواده داده شدند.

محمد مهدی نانکلی در ادامه با بیان اینکه کودکان متکدی که توسط شهرداری جمع آوری می شوند با اخذ تعهد تحویل خانواده هایشان داده می شوند، افزود: بیش از ۹۰ درصد از این کودکان دارای خانواده هستند.

در این گزارش آمده است، افزایش تعداد کودکان کار که بیشتر آنها اتباع خارجی هستند و نداشتن کارت هویت و اقامت در ایران و به دنبال آن بی بهره‌گی از خدمات درمانی و بهداشتی، شیوع ویروس کرونا و بحران های ناشی از آن قصه تلخ کودکان کار در قزوین است.

یکی از فعالان حوزه کودک نیز با بیان اینکه تعداد زیادی از کودکان کار اتباع فاقد کارت اقامت و هویت هستند افزود: بسیاری از مشکلات بهداشتی که گریبانگیر کودکان کار است؛ مربوط به ابتلا به انواع عفونت‌ها ‌است که در صورت عدم درمان درصد خطر و انتقال پذیری آن زیاد می شود.

همزمان سرپرست اداره کل بهزیستی استان قزوین افزود: براساس بررسی های انجام شده در استان قزوین بالغ بر ۹۹ درصد کودکان دارای خانواده بوده و در طول روز ساعت هایی را به منظور کار در خیابان به سر می‌برند.

این مسوول تصریح کرد: بررسی های صورت گرفته نشان می‌دهد غالب کودکان کار مهاجر بوده و شب ها به خانه برمی گردند و معمولاً به مدرسه می‌روند و به دلیل مشکلات مالی خانواده خود مجبور به کار کردن هستند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

کودکان

  شامگاه یکشنبه ۹ مرداد، دو کودک ۹ و ۱۳ ساله، در پی تیراندازی بی ضابطه ماموران نیروی انتظامی به سمت خودرویی در محور خرم آباد، جان خود را از ...