۱۴۰۱ مرداد ۱۴, جمعه

زندان اوین

 نرگس محمدی، فعال حقوق بشر و سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر، طی نامه ای از زندان اوین از ابتلای شمار زیادی از زندانیان محبوس در بند زنان این زندان به کرونا خبر داده و گفته است، “تراکم جمعیت در بند زنان زندان اوین در تاریخ این بند بی سابقه بوده است و تعدادی زیادی از زندانیان علیرغم داشتن علائم کامل کرونا از رسیدگی پزشکی و امکان انجام تست کرونا محروم مانده اند”.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز پنجشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰، شمار زندانیان مبتلا به کرونا در بند زنان زندان اوین رو به افزایش است.

نرگس محمدی، فعال حقوق بشر و سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر، طی نامه ای از زندان اوین از ابتلای شمار زیادی از زندانیان محبوس در بند زنان این زندان به کرونا خبر داده و گفته است: “تراکم جمعیت در بند زنان زندان اوین در تاریخ این بند بی سابقه بوده است و تعدادی زیادی از زندانیان علیرغم داشتن علائم کامل کرونا از رسیدگی پزشکی و امکان انجام تست کرونا محروم مانده اند”.

همچنین در بخش دیگری از این نامه خانم محمدی با اشاره به افزایش روز افزون شمار شهروندان بازداشتی در این زندان نوشته است: “این روزها در بند زنان زندان اوین بیش از ۵۰ زندانی سیاسی و عقیدتی در حال گذراندن دوران حبس خود هستند و روز به روز بر تعداد ایشان افزوده می‌شود. این تعداد زندانی از گرایش های مختلف سیاسی و عقیدتی در تاریخ این بند بی سابقه بوده و هیچ‌گاه تعداد زندانیان بند زنان زندان اوین حتی در اوج اعتراضات نیز به این میزان نبوده است. این نشانه ای از شدت گرفتن سرکوب حکومت است که روز به روز بیشتر می شود و تمام آحاد جامعه را هدف قرار داده است.”

هرانا اخیر طی گزارشی از شیوع ویروس کرونا در بند زنان زندان اوین و نبود تست کرونا و فضای قرنطینه خبر داده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

کودکان

  شامگاه یکشنبه ۹ مرداد، دو کودک ۹ و ۱۳ ساله، در پی تیراندازی بی ضابطه ماموران نیروی انتظامی به سمت خودرویی در محور خرم آباد، جان خود را از ...