۱۴۰۱ مرداد ۱۵, شنبه

زندان اوین

 امیر سالار داودی، وکیل دادگستری محبوس در زندان اوین به کرونا مبتلا شده است. آقای داودی علیرغم شرایط نامناسب جسمانی از رسیدگی پزشکی محروم مانده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امیر سالار داودی، وکیل دادگستری در زندان اوین به کرونا مبتلا شده است.

یک منبع مطلع در این خصوص به هرانا گفت: «امیر سالار داودی از روز پنجشنبه ۱۳ مردادماه تا به امروز دچار تب و لرز و بدن درد شده و بهداری زندان تاکنون از انجام تست کرونا ممانعت کرده و آقای داودی از رسیدگی پزشکی محروم مانده است. وی هم اکنون در سالن ۲ بند ۴ زندان اوین بسر میبرد.»

لازم به ذکر است، امیر سالار داودی، روز یکشنبه ۵ تیرماه امسال، به صورت ناگهانی برای بررسی پرونده خود به دادسرای اوین مراجعه کرده بود که درنهایت بازداشت و برای اجرای حکم به زندان منتقل شد.

آقای داودی پیشتر در تاریخ ۱۰ آذر ۱۴۰۰، توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به مستشاری آقایان خلیلی و عباس‌ علی حوزان، از بابت اتهام توهین به رهبری به دو سال حبس و از بابت اتهام تشویش اذهان عمومی به دو سال حبس و همچنین از بابت “تشکیل گروه ضد امنیتی” به ده سال حبس مجموعا به ۱۴ سال زندان محکوم شده بود. با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، ۱۰ سال حبس تعزیری از بابت اتهام “تشکیل گروه ضد امنیتی” در خصوص وی قابل اجرا خواهد بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

کودکان

  شامگاه یکشنبه ۹ مرداد، دو کودک ۹ و ۱۳ ساله، در پی تیراندازی بی ضابطه ماموران نیروی انتظامی به سمت خودرویی در محور خرم آباد، جان خود را از ...