۱۴۰۰ خرداد ۳۰, یکشنبه

زندانی سیاسی

 سینا سالک، زندانی سیاسی، امروز شنبه ۲۹ خردادماه، با پایان دوارن محکومیت خود از زندان اوین آزاد شد. او در تاریخ ۷ تیرماه ۹۹ جهت تحمل دوران محکومیت یک ساله خود به زندان اوین منتقل شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۰، سینا سالک، زندانی سیاسی، از زندان اوین آزاد شد.

آزادی این زندانی سیاسی که پیش از این در اندرزگاه ۸ زندان اوین نگهداری می شد، با پایان دوران محکومیت یک ساله او صورت گرفته است.

آقای سالک در تاریخ ۱۴ دیماه ۱۳۹۶ توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و نهایتا در تاریخ ۲۰ دی ماه همان سال با تودیع قرار کفالت، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

جلسه رسیدگی به اتهامات سینا سالک در تاریخ ۱۹ اسفندماه ۱۳۹۶ در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه، برگزار و از بابت اتهامات اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم نهایتا در مرحله تجدیدنظر به ۱ سال حبس تعزیری کاهش پیدا کرد.

وی در تاریخ ۷ تیرماه ۱۳۹۹ جهت اجرای حکم احضار و به زندان اوین منتقل شد.

سینا سالک در تاریخ ۲۹ اسفندماه سال گذشته به مرخصی اعزام شده و در تاریخ ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۰ به زندان بازگشته بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

کودکان

  شامگاه یکشنبه ۹ مرداد، دو کودک ۹ و ۱۳ ساله، در پی تیراندازی بی ضابطه ماموران نیروی انتظامی به سمت خودرویی در محور خرم آباد، جان خود را از ...