۱۴۰۰ مرداد ۲۶, سه‌شنبه

 



خبرگزاری رویترز در خبری اعلام کرد که گزارش تازه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را رویت کرده که در آن گفته شده رژیم ایران غنی‌سازی ۶۰ درصد خود را

افزایش داده است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این گزارش گفته است: رژیم ایران غنی سازی اورانیوم خود را افزایش داده و دو مجموعه از سانتریفیوژهای پیشرفته خود را برای غنی سازی ۶۰ درصد قرار داده است

واکنش آمریکا به اقدام تحریک‌آمیز تازه رژیم ایران

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شامگاه دوشنبه در گزارشی که به رویت رویترز رسیده اعلام کرد که رژیم ایران اقدام به تولید ۲۰۰ گرم اورانیوم فلزی با غنای ۲۰ درصد کرده است.

آژانس اتمی اقدام رژیم ایران را سومین گام از برنامه چهار مرحله‌ای تهران دانسته است. چهارمین گام، تولید صفحه سوخت رآکتور است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به این گزارش گفت: رژیم ایران بایستی اقدامات تحریک‌آمیز هسته‌ای خود را متوقف کرده و برای حرکت به سمت اجرای کامل توافق برجام به مذاکرات برگردد.

وی افزود: رژیم ایران هیچ نیازی به تولید اورانیوم فلزی ندارد چراکه تولید اورانیوم فلزی با تلاش برای ساخت سلاح هسته‌ای ارتباط دارد.

این در حالیست که مقامات اطلاعاتی آمریکا پیش تر گفته بودند گمان نمی‌کنند مذاکرات احیای برجام به نتیجه‌ای برسد.

به نوشته روزنامه اسرائیلی هاآرتص، مقام‌های آمریکایی که به همراه ویلیام برنز، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سی‌آی‌ای، به اسرائیل سفر کرده‌ بودند، احتمال بازگشت حکومت ایران به توافق برجام را بسیار اندک می‌دانند.

این روزنامه در گزارشی به نقل از مقام‌های اسرائیلی آگاه از جزئیات گفت‌وگوها نوشت: اعضای هیئت آمریکایی همراه ویلیام برنز، در گفت‌وگو با همتایان اسرائیلی خود، روشن کرده‌اند که گمان نمی‌کنند مذاکرات احیای برجام به نتیجه‌ای برسد. مقام‌های اسرائیلی هم بازگشت رژیم تهران با دولت رئیسی به توافق برجام را بعید ارزیابی کرده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

کودکان

  شامگاه یکشنبه ۹ مرداد، دو کودک ۹ و ۱۳ ساله، در پی تیراندازی بی ضابطه ماموران نیروی انتظامی به سمت خودرویی در محور خرم آباد، جان خود را از ...