۱۴۰۰ آذر ۲۵, پنجشنبه

محکومیت زندانی

 حمزه درویش زندانی سنی مذهب که هفتمین سال از دوران محکومیت ۱۵ ساله خود را بدون رعایت اصل تفکیک جرائم در زندان لاکان رشت سپری می‌کند، با نوشتن نامه‌ای سرگشاده به جاوید رحمان، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران، نسبت به نقض حقوق خود در زندان اعتراض و تقاضای رسیدگی کرده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حمزه درویش، زندانی سنی مذهب در زندان لاکان رشت دوران محکومیت ۱۵ ساله خود را بدون رعایت اصل تفکیک جرائم در زندان لاکان رشت سپری می‌کند.

آقای درویش با نوشتن نامه‌ای سرگشاده به جاوید رحمان، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران، نسبت به نقض حقوق خود در زندان اعتراض کرده و از آقای رحمان خواستار پیگیری جهت اعمال اصل تفکیک جرائم، دسترسی به وکیل انتخابی و پذیرش درخواست اعاده دادرسی پرونده‌اش شده است.

این زندانی در بخشی از نامه خود نوشته است: «آقای جاوید رحمان! با توجه به نامه‌هایی که پیش از این برای شما نوشته بودم و پیگیری‌هایی که از جانب شما صورت گرفت، بازرس‌هایی از قوه قضاییه به نزد من آمدند و با چند سوال پوچ و بی ارزش که هیچ ربطی به خواسته‌های من نداشت با تمسخر گفتند ما به هیچ شخص و کشوری و حتی سازمان ملل هم پاسخگو نیستیم چه برسد به جاوید رحمان!»

این زندانی در نامه خود آورده است که او در زندان لاکان رشت امنیت جانی ندارد و طی دو ماه اخیر با “چراغ سبز و حمایت مسئولین زندان” سه بار توسط زندانیان جرائم خشن مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

آقای درویش با اشاره به وضعیت نامساعد جسمانی خود عنوان کرده است: سیستم دفاعی بدنم روز‌به‌روز ضعیف‌تر و جسمم روز به روز لاغرتر می شود؛ بخاطر ایجاد عفونت از ناحیه سر، چند ماهی است که دچار سرگیجه و سردردهای شدیدی می شوم، مصرف دارو هم کارساز نبوده و تا‌کنون درمان نشده‌ام.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

کودکان

  شامگاه یکشنبه ۹ مرداد، دو کودک ۹ و ۱۳ ساله، در پی تیراندازی بی ضابطه ماموران نیروی انتظامی به سمت خودرویی در محور خرم آباد، جان خود را از ...